lundgrenen.blogg.se

2017-06-11
10:56:18

Selfies

Länge sedan jag skrev nu och det beror tyvärr på att jag varit alltför trött. Den senaste cellgiftsbehandlingen har slitit hårt och jag har mest legat i sängen och sovit, läst böcker, läst tidningar och varit arg. Däremellan har jag gjort en del roliga saker men man får verkligen sålla för det kostar på efteråt. En hel del böcker har jag då avverkat och en av dem är Jussi Adler-Olsens bok "Selfies". Nu när jag tänker efter vet jag inte vad titeln anspelar på men det var i alla fall en bra bok. När man som jag läser många böcker på kort tid vill jag ha variation på genrerna så att det inte bara blir deckare men när man får tag på bra deckare vill man att det ska finnas oändliga tillgångar men tyvärr har jag läst alla Jussis böcker så när den senaste är slut måste jag snällt vänta på nästa. Men som jag ska skriva om längre fram finns det ju andra bra författare ( och några dåliga) men de återkommer jag till. Det som är bäst med Adler-Olsens böcker och även den här senaste är de sköna karaktärerna i grupp Q som löser cold cases. Denna gång löser det inte bara gamla fall utan dels ett i högsta grad pågående fall samtidigt som de försöker rädda sin medarbetare Rose som råkat illa ut. Spännande, lite roligt ibland, engagerande, fantasifullt och bra. För er som inte läst något av författaren förr rekommenderar jag att börja från början.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: