lundgrenen.blogg.se

2017-01-17
11:23:05

Nytt år

Helgerna är över och vardagen är tillbaks. För de flesta innebär det tillbaks till jobbet och de flesta gnäller lite över det. Själv skulle jag gärna gå tillbaks till jobbet men det är just nu helt otänkbart. Håller på att återhämta mig efter senaste behandlingen och det är mycket segare än vad jag trodde. Trött och orkeslös mest hela tiden gör att dagarna blir långa och sega. I dag ska jag försöka ta mig en liten sväng till jobbet. Ska bli trevligt att träffa arbetskamrater och höra vad som är på gång. När man som jag går ensam hemma mest hela dagarna finns mycket tid över för reflektioner och den senaste är att en del människor saknar känsla för proportioner. Dagens tidningar har stora rubriker om huruvida det är rätt eller fel att en ryttare fått Jerringpriset, alltså att göra världens grej av om den ena prestationen är större än en annan, var finns måttan i gnället. När det finns så mycket viktigt att engagera sig i är det sorgligt att se vad folk lägger fokus på. Däremot märker jag att folk runt mig är lite rädda för att gnälla över saker som händer i deras liv. Många gnäller för att sedan be om ursäkt eftersom deras problem ter sig fjuttiga i jämförelse. Men sluta be om ursäkt, självklart får man gnälla över småsaker i vardagen om man tycker att det lättar på trycket. Men som sagt det finns gränser. Jag har haft fina helger med familjen även om jag varit trött och sliten och nu när de flesta jobbar igen får jag ägna dagarna åt att försöka hitta tillbaks till kraft och energi. Hoppas på en lång viloperiod så att jag kan njuta av kommande ljusa dagar och orka promenera lite. Just nu orkar jag som mest 15 minuter och måste ha sällskap så det blir inte så mycket av den varan. Men som ni förstår har jag mycket tid över för läsning så det kommer att dyka upp en hel del boktips de kommande veckorna.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: