lundgrenen.blogg.se

2017-05-12
11:26:13

Det lilla bageriet på strandpromenaden

I ett försök att variera läsningen försöker jag hitta lite "vanliga" böcker mellan deckarna och de lite mer allvarliga romanerna men det är svårt att hitta lättsamma böcker som inte är " töntiga". I vår bokcirkel har vi gjort några försök både att läsa chic lit och komiska böcker men de har nästa alltid fallit platt. Nu gav jag mig på en bok av Jenny Colgan som heter " Det lilla bageriet på strandpromenaden " som utgav sig att vara lättsamt och underhållande. Och ja det var ganska lättsamt och ibland också lite underhållande men problemet är att jag tycker att det blir förutsägbart. Man kan redan i första kapitlet lista ut vilka problem som kommer att uppstå men även hur allt kommer att få ett lyckligt slut. Så visst kan det vara underhållning för en stund men inte är det någon större litterär upplevelse. Funkar som mellanspel mellan bättre böcker och kan vara en lösning då man inte orkar annat.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: