lundgrenen.blogg.se

2017-03-21
11:14:20

Strålning

Den här veckan ägnar jag mig åt att ta en tur till Gävle varje dag för strålbehandling. Syftet med behandlingen är att krympa en metastas som sitter långt ner i ryggen och som orsakar smärta varje dag. Jag håller tummar och tår för att det ska fungera, för ett liv utan smärta vore just nu helt underbart. Det gör ingen skillnad på sjukdomen i sig men att slippa känna av den dagligen vore en lättnad. Tyvärr är strålning samtidigt som cellgiftsbehandling inget man egentligen rekommenderar eftersom båda ger biverkningar bland annat i form av låga blodvärden så det finns en risk att värdena nu sjunker rejält så jag förväntar mig att bli rejält trött ett tag framöver. Men jag har laddat upp med tv-serier och böcker så jag får väl ägna tiden åt det ett tag. Jag skickar en tacksam tanke till alla de som nu ställer upp och skjutsar mig till Gävle. Utan den hjälpen hade jag inte fixat detta för att bo kvar i Gävle ensam under en vecka tror jag skulle ha blivit både tråkigt och ledsamt. Lasse fick ta första skjutsen i går och då var det så klart snöstorm och såphala vägar, i dag ser det bättre ut. Jag försöker att hålla modet uppe och ta varje behandling med hopp om att den ska leda till något bättre men självklart dippar det ibland och det känns ofattbart tungt. Men med stöd från många goda vänner tar jag mig igenom de kommande veckorna och ser fram emot en vår med mindre smärtor och därmed lägre doser smärtlindring och det i sin tur ska göra tillvaron lite piggare. Så en piggare vår är vad jag hoppas på.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: