lundgrenen.blogg.se

2017-03-05
10:12:47

Sjukdomsuppdatering

Liten uppdatering om hälsoläget är tyvärr denna gång tråkiga nyheter. Jag kände mig lite risig och fick ont i sidan så jag ringde till onkologen och frågade om råd. Jag fick då snabbt komma in och ta prover och göra en röntgen. Proverna visade att tumörmarkörerna ökat sedan senaste provet så det är bara att sätta gång cellgifter igen. Måste ge beröm till fantastiskt mottagande i vården. Ringde på måndag, läkarbesök på onsdag och behandlingen igång på fredag. Natten till lördag var ingen höjdare med kortison i blodet som gjorde det omöjligt att sova, kräkreflexer som är det värsta jag vet och så ont på det så då var det synd om mig. I dag ( söndag) mår jag bättre men cellgifter tar på krafterna så även när man inte mår illa är det trist att inte orka göra så mycket vettigt. Tur att det är skidor på tv så jag kan känna mig lite så där vasaloppsslö som alla andra, men solen skiner vackert ute så jag ska försöka ta mig ut senare. Det är så klart ett bakslag att vilan denna gång blev så kort och jag har inte riktigt återhämtat mig sedan förra omgången så jag ser inte fram emot kommande behandlingar som kommer att sluta hårt, men jag har inget val så just nu går jag in i det med envishet och förhoppning om kommande viloperiod lagom till sommaren. Mer vila ger mer tid till läsning så ni kan se fram emot kommande bokrapporter.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: