lundgrenen.blogg.se

2017-03-12
11:14:55

En kvinna i blått

Ibland fastnar man för vissa författare och längtar efter nästa bok. Så är det för mig med Elly Griffiths. det är inget märkvärdigt med hennes böcker, helt vanliga kriminalromaner men med en liten annan vinkling. Men jag har tyckt om alla jag läst hittills och jag tror "Kvinna i blått" är den åttonde om arkeologen Ruth och polisen Harry Nelson. Tyvärr är det som med långa tv-serier, de blir inte bättre och bättre utan handlingen och personerna håller bara för ett visst antal avsnitt. Så känns det med denna den senaste Griffithsboken. Den var lite lam och lite urvattnad och det känns som om man klämt ur vad man kan om huvudpersonerna. Nu krävs istället en kringhandling som håller måttet och det gjorde det inte riktigt denna gång. Men språket är som vanligt lätt och fint och delar av boken är fortfarande underhållande men för er som inte läst de tidigare, börja med dem. Jag ser fram emot nästa och hoppas på ett lyft med några nya grepp.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: