lundgrenen.blogg.se

2017-02-23
10:44:11

Reginald Hill

Som ni förstått vid det här laget så föredrar jag att läsa kriminalromaner från England, mest därför att jag har lättare att hitta bra författare därifrån. Det svenska "deckarundret" imponerar inte på mig även om det så klart finns undantag. En av de brittiska författare jag läst många böcker av är Reginald Hill med din truliga poliskaraktär Dalziel. I en av böckerna försökte han ha ihjäl sin huvudkaraktär men han fick återuppstå i boken "Döden löser alla problem". Det är en typisk Hill bok där Dalziel med sitt otrevliga sätt lyckas lösa en mordgåta. När man läst klart boken försvinner den nånstans långt bak i hjärnan och lämnar inte några bestående spår efter sig. Vissa böcker får vara precis sådana tycker jag. Underhållning för stunden och Hill gör det på ett bra sätt så att man dels har utbyte av språket och av intrigen. Det förekommer många olika typer av människor och han är skicklig på att göra beskrivningarna levande. Läs den om du har gott om tid för läsning men hoppa över den om din tid för läsning är begränsad ( då finns det bättre och viktigare böcker att läsa).
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: