lundgrenen.blogg.se

2017-02-15
11:08:16

Bra dagar och några mindre bra

Som alla säkert kan förstå så är det inte alltid lätt att hålla humöret uppe i den situation jag befinner mig i men jag gör verkligen allt för att de flesta dagarna ska vara bra dagar. Mina vänner och min familj hjälper till på alla sätt de kan och luncher med arbetskamrater och kompisar hjälper till att få dagarna att bli lite lättare. Jag tvingas ta mig ur sängen, klä mig i någorlunda vanliga kläder ( till skillnad från mysbrallorna som åker på de dagar jag inte har något inbokat) och inte minst, jag får i mig vettig mat. Att laga mat bara åt sig själv är urtråkigt och jag avskyr att äta gårdagens rester så uteluncher är bra även om Hedemoras utbud inte är helt tillfredsställande. Dagarna är inte så långtråkiga som man skulle kunna tro eftersom jag behöver vila en hel del och då försöker jag lyssna på nån bok eller nåt radioprogram så tiden fylls oftast av något vettigt. Så klart skulle jag mycket hellre kunna gå till jobbet och göra nån nytta men än så länge är jag alldeles för trött så jag går mest dit och lyssnar lite vad som är på gång. I måndags var jag med ett par timmar på en diskussion kring genus och skolresultat och jag kände hur jag gick igång med både huvud och kropp så jag är så tacksam att jag har en arbetsgivare som ger mig full frihet att delta så mycket jag orkar. En av anledningarna till att jag är trött är den medicin jag äter för att inte ha ont ( tyvärr har jag en hel del smärta ändå) så jag sätter stort hopp till den inplanerade strålningen. Tyvärr verkar det dröja innan jag får komma dit. Ringde i går och de sa att de låg efter och att jag låg i kö men det kunde dröja. Sådana besked är en av de saker som kan göra en dag till en mindre bra dag. I lördags hade jag en riktigt dålig dag då jag knappt orkade vara vaken överhuvudtaget, funderade nästan på om jag fått i mig fel dos av medicinen, så nu är jag jättenoga att kolla vad jag får i mig. Olika dos av medicinen ser väldigt lika ut så nu åker glasögonen på innan jag tar morgonens dos. Något som piggar upp är de senaste dagarnas solsken. Vädret har större inverkan på humöret än vad man kan ana. Lite känning av vår även om mycket återstår av vintern.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: