lundgrenen.blogg.se

2017-04-20
10:51:13

Lägesrapport

Jag har länge skjutit på att skriva en lägesrapport men känner att nu är det dags. Anledningen till uppehållet är att jag har svårt att formulera läget eftersom det är lite svårt att förstå. Senaste läkarbesöket gjorde oss ledsna och lite nedstämda då röntgenbilderna visade på fler och större metastaser i levern, något jag ju också känt av. Efter två behandlingar fortsätter tumörmarkörerna uppåt vilket inte heller det är bra så mycket var deppigt. Läkaren är dock alltid fokuserad på vad som kan göras så han föreslog ytterligare två behandlingar med samma cellgift. Han menade att det hade haft så bra effekt förra gången så det borde fungera även om det ser ut att vara segt i starten. Alternativet är att byta sort och det är lika osäkert det så han tyckte att det bästa var att köra på samma så då litar jag på det. Aldrig tidigare har jag sett fram emot nya behandlingar som nu även fast jag vet att jag kommer att må skrutt. Fick behandling nr tre i går och mådde inte så bra i går kväll men i dag känns det ok. Det enda som oroar är smärtan i sidan som kommer från levern. Jag håller tummarna att giftet ska verka så att det släpper. Strålningen gav bra effekt så ryggontet är nästan helt borta så nu trappar jag ner morfinet och ska förhoppningsvis bli piggare. Hjärtmedicinen funkar bra och jag får bara lite små attacker av hjärtklappning, inte i närheten av de tidigare. Så som ni förstår är läget lite komplicerat att förklara men som vanligt har vi inget annat val än att lita på att min läkare vet bäst och vi håller tummarna att det fungerar som han hoppas. Jag försöker ägna så lite tid som möjligt åt att känna efter hur jag mår och ägnar mycket tid åt böcker och film så snart kommer en lång radda tips på båda dessa fronter.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: