lundgrenen.blogg.se

2016-12-12
12:11:52

M Train

Patti Smith skrev för några år sedan en bok som vi läste i bokcirkeln. Vi tyckte alla om den och Patti fick kanske någon ny beundrare. Själv har jag så länge jag kan minnas beundrat Patti för hennes musik och för hennes fantastiska utstrålning. När så den nya boken M Train kom var jag lite avvaktande. Jag hade hört att den hade mycket fokus på Pattis sorg efter sin man som dog i en hjärtsjukdom för många år sedan. Jag försöker undvika böcker som alltför mycket handlar om sjukdom och död. Men jag kunde inte låta den ligga oläst så jag gjorde ett försök och tänkte att jag kunde avbryta om det blev för jobbigt. Men när jag väl börjat kunde jag inte sluta. Hon skriver så vackert om allt som hon gör och känner. Det är som en dagbok men där både dåtid och nutid finns med. Hon lever ett liv som är ganska annorlunda mot mig själv och alla jag känner men ändå kan jag känna att jag kan identifiera mig med henne. Hon gör saker som jag aldrig skulle göra och jag tycker det är underbart. Hon gör också en del helt vanliga saker som att titta på tv-deckare och dricka oerhörda mängder kaffe men t.o.m det blir intressant läsning. Jag älskar hennes utflykter till Berlin och London men också hennes vardag i en lägenhet i New York. Det här är en sån där bok som man vill aldrig ska ta slut och jag skulle önska att hon hade en blogg där man kunde fortsätta läsa om hennes liv ( det kanske hon har, får kolla upp det). Skulle också önska att jag kunde skriva som henne då kanske min blogg skulle bli intressant läsning och inte bara terapiskrivning. Ska be J att hjälpa mig med en liten lektion i bilhantering också men kan inte låta bli att lägga in en bild på denna vackra kvinna även om den blir stor och konstig.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: