lundgrenen.blogg.se

2017-03-18
12:57:33

Thorsten Flinck

Började för ganska länge sedan att läsa Thorsten Flincks biografi men av någon anledning läste jag inte färdigt den, men nu så har jag avslutat den. Att jag slutade läsa berodde inte alls på att jag tyckte den var dålig eller tråkig, det var nog bara att jag blev sugen på nån annan bok som låg i min hög. Jag gillar biografier och jag gillar den här biografin. Thorsten Flinck är en spännande person att läsa om och att läsa hans egna ord om sig själv tyckte jag var kul. Ännu mer spännande var att han emellanåt lät någon annan person komma till tals och ge en alternativ bild av vissa delar av hans liv. Bland annat skriver hans syster om en lite annan bild av barndomen. Han har verkligen levt ett liv i full fart och ibland otroligt destruktivt men på något sätt tar han sig igenom svårigheterna och kommer ut på andra sidan, lite skadad men ändå hyfsat hel. Han har levt ett liv så långt från mitt eget som man kan komma men ändå kan man på något sätt identifiera sig med honom i vissa situationer. Jag vet inte om boken ger så mycket mer än en stunds underhållning och en inblick i en främmande människas liv men jag låter mig gärna underhållas av Thorsten på olika sätt. Jag gillar hans skivor och har sett honom uppträda några gånger. Varje gång är man nervös att något ska gå på tok men han brukar fixa det till slut på ett lysande sätt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: