lundgrenen.blogg.se

2017-02-23
11:19:13

Lion

Fick ett filmtips av min svägerska så när Lion visades på biografen här i stan tog jag med mamma på bio. Det var en snöig kväll med hala trottoarer och jag har alltid lite svårt att komma mig ut ur stugvärmen när det tar emot lite men eftersom filmerna bara går ett par dagar på vår biograf så fick vi tvinga oss ut. Och det var verkligen värt besväret. Filmen engagerade från början med den otroligt söta pojken som kommer vilse i stora Indien och råkar ut för en del otrevligheter innan han till slut blir adopterad av ett trevligt par i Australien. Han har dock som vuxen stora problem med att hantera den skuld han känner gentemot sin ursprungliga familj som han förstår saknat honom och naturligtvis undrat var han tog vägen. Filmen bygger på en verklig händelse och är mycket bra skildrat. Den lille pojken spelar otroligt bra och övriga skådespelare gör också bra insatser. Filmen är nominerad till flera Oscars så vi får se till helgen hur den håller i konkurrensen. Jag tyckte den var bättre än La La Land som ju är en av konkurenterna. Så får ni möjligheten att se den så gör det. Och tack för sällskapet mamma och för filmtipset Charlotte.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: