lundgrenen.blogg.se

2017-02-03
11:24:16

Bra besked

Inför läkarbesöket är oron alltid stor eftersom man inte har en aning om hur resultatet blir. Man skulle kunna tro att man känner i kroppen hur det är men så är det inte. Läkarbesöket i augusti sitter djupt rotat i mig, då jag hade haft en fin sommar och mådde fint. Planerade för höstens jobb och när jag kom till sjukhuset fick jag beskedet att värdena försämrats och metastaserna blivit större så det var bara att köra i gång med cellgifter igen. Så nu är jag beredd på det värsta inför varje besök. Men denna gång gick det bra. Värdena ser bra ut och cellgifterna har gett effekt men kroppen är fortfarande sliten efter den tuffa behandlingen. Eftersom jag har problem med värk från en av metastaserna i ryggen kommer jag att få åka till Gävle för ännu en omgång strålning. Om det lyckas kan det innebära att jag slipper ha ont och det skulle göra stor skillnad i min vardag. Så nu laddar jag för det. Det är lite jobbigt att åka varje dag och efteråt får jag mer ont i ett par veckor, men det är definitivt värt det om det funkar. Nästa läkarbesök med koll är om tre månader så jag ser nu fram emot en period av uppbyggnad och lite mental vila.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: