lundgrenen.blogg.se

2017-08-22
11:13:00

Blodsarv

Jag kan möjligen vara världens sämsta bloggare. Jag känner att jag kommer efter och då struntar jag i det, det blir övermäktigt på något sätt. Men eftersom jag är av den plikttrogna typen och lovat ett år så får det bli ett tag till. Ett år kändes som en oändligt lång tid och jag kände att får jag bara leva ett år så är jag nöjd. Nu har året snart gått och jag vill allt ha ett år till, men det får bli utan blogg. Jag har läst massor av böcker och jag ska nu försöka blogga ikapp så att ni får alla mina utlovade boktips. Först ut är " Blodsarv" av Denise Mina. En lite annorlunda deckare från Skottland där handlingen kretsar kring huvudpersonen Paddi som arbetar på en tidning som springflicka men som drömmer om att bli journalist. För att förverkliga sina drömmar försöker hon lösa ett mordfall som upprör landet och hamnar såklart i en massa trubbel. Boken är lättläst och man blir engagerad både i mordfallet och i huvudpersonens privatliv som är komplicerat både vad gäller relationer och självförtroendet. Blandningen av det privata och mordfallet gör att det blir intressant. Jag brukar inte gilla när det är för mycket privat "tjafs" men i den här boken funkar det. Så den får ett ganska högt betyg och rekommenderas om man gillar deckare.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: